سفر به چالوس و دیدنی های شمال در فصل پاییز

شهرستان چالوس از زیباترین مناطق شمالی کشور به شمار می‌آید که طبیعت زیبا دارد و جاده‌ مشهور آن و جاذبه‌های طبیعی و تارخی آن سبب شده که به عنوان منطقه توریستی گردشگران ایرانی و خارجی بسیاری را جذب خود کند. شهرستان چالوس در غرب استان مازندران و در ساحل دریای خزر واقع شده است.

این شهرستان از جنوب به ‌استان تهران می‌خورد که جاده سرسبز چالوس خط ارتباطی تهران و این شهرستان است. هوای عالی منطقه چالوس باعث شده است که در فصل تابستان با حداکثر دمای 36 درجه مقصدی عالی برای سفر باشد. البته چالوس زمستان بسیار سردی نیز دارد و ارتفاعات آن غالبا پوشیده از برف است و سرمای بهمن ماه ازدیگر ماه‌های سال بیشتر است.

از مراکز دیدنی و جاذبه های طبیعی این شهر می‌توان از آبشار، آبشار هریجان، پارک جنگلی چالوس، پارک جنگلی نمک آبرود، دریاچه ولشت، دریاچه سد دریوک، مرداب کندوچال، پل فلزی چالوس، دبستان پروین اعتصامی، راه سنگ فرش، عمارت شاه چشمه، کاروانسرای سر قله کندوان، کاخ چای‌خوران، کاخ اجابت، تله‌کابین نمک آبرود، پارک جنگلی نمک آبرود، آبشار سواسره، منطقه حفاظت‌شده چهار باغ و پل زغال نام برد.

چالوس و کلاردشت و نمک‌آبرود از قطب‌های گردشگری کشور هستند. جاذبه‌های گردشگری این شهرستان‌ها به قدری زیاد است که در فصولی از سال میزان ترافیک مسیرهای منتهی به این شهرها به شدت سنگین می‌شود. در همین فصول سال است که گردشگران برای پیدا کردن ویلا شمال و در چالوس ویلا چالوس دچار سردرگمی می‌شوند.

بسیاری از مردم بیشتر خاطرات خود را از جاده زیبای چالوس دارند. می توان گفت که جاده چالوس در حافظه جمعی مردم ایرانثبت شده است. جاده‌ای کوهستانی که برای رسیدن به شهرهای شمالی باید از کنار قله‌ها و صخره‌های عظیم تا رودهای پرپیچ و خم عبور کنید.

چندین سال است که جاده چالوس یکی از مسیرهای اصلی مواصلاتی کشور برای رسیدن به شمال ایراناست؛ اما این جاده از زمان قدیم دستخوش تغییرات بسیاری بوده است. در طول تمام این سال‌ها با پیشرفت تکنولوژی این جاده نیز از نظر کیفیت بهتر و بهتر شده است. همچنین بزرگراه تهران شمال نیز به کم شدن بار ترافیکی این جاده نیز کمک کرده است.

بسیاری از مردم جاده چالوس را برای رفتن به شهرهای شمالی انتخاب می‌کنند. یکی از آن شهرها رامسر است. رامسر با طبیعت افسانه‌ای و سرسبزش دل تمام ما ایرانی‌ها و حتی گردشگران خارجی را برده است. این شهر باییلاق‌های بسیار زیبا، بوستان‌های جنگلی، باغ‌های مرکبات، غارها، چشمه‌ها، شالیزارهای برنج، آبشارهای متعدد، مزارع چای، دریاچه، چندین هتل‌ مردن و مجهزاز شهرهای پربازدید به شمار می‌آید که باعث شده تا این شهر در صنعت گردشگریجز برترین شهرها محسوب شود.

بیشتر مردم و گردشگران هنگام سفر به این شهرها با مشکل اسکان مواجه می‌شوند که برای حل این مشکل باید قبل از سفر برای حل آن اقدام کنند. برای پیدا کردن ویلا رامسر و یا ویلا ارزان شمال راه‌های بسیاری وجود دارد که به عنوان یک گردشگر باید آن‌ها را قبل از اقدام به سفر کردن فرا گیرید. همچنین برای اجاره ویلا رامسر به بهترین مرجع‌ها مراجعه کنید که به سفرتان لطمه‌ای وارد نشود.


فرشگاه اندروید چالوس ,جاده ,بسیاری ,شهرها ,شهرستان ,شمال ,پارک جنگلی ,جاده چالوس ,برای رسیدن ,شهرهای شمالی ,برای پیدا منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

فروشگاه اینترنتی ورزش و سلامتی اجناس فوق العاده ارزانی فرناز جعفرزادگان ، شعر سپید کوتاه ، طرح فروشگاه دهکده فایل